Regulamin sklepu internetowego
§
1 Postanowienia wstępne
1. Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług
drogą elektroniczną oraz zasady i tryb zawierania ze Sprzedawcą umów na
odległość – sprzedaży Karnetów online na korzystanie z oferty MAVI AREA SQUASH
& FITNESS. Regulamin określa w szczególności prawa i obowiązki Stron, a
także tryb postępowania reklamacyjnego.
2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w
art. 8 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 z dnia 24 czerwca 2017 z późn. zm.).
3.Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem
serwisu internetowego, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i
wydrukowanie treści Regulaminu.
4. Sklep internetowy MAVI AREA SQUASH & FITNESS,
dostępny pod adresem internetowym www.maviarea.pl/sklep , prowadzony jest przez
Jana Krzyżowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Mavisped Jan
Krzyżowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds.
gospodarki, NIP 9541686485, REGON 271039590.
5. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do
Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady
korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów
Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą
umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową
2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność
gospodarczą pod firmą Mavisped Jan Krzyżowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra
właściwego ds. gospodarki, NIP 9541686485, REGON 271039590.
3. Klient – podmiot dokonujący zgodnie z kodeksem cywilnym
zakupów za pośrednictwem Sklepu, przy czym w przypadku osoby fizycznej
jest to osoba, która ukończyła co najmniej 13 rok życia i w razie, gdy
nie osiągnęła pełnoletności uzyskała zgodę jej przedstawiciela ustawowego na
zawarcie umowy;
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność
prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta
ze Sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod
adresem internetowym www.maviarea.pl/sklep…………………..
6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w
ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu),
bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego
lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia
umowy włącznie.
7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające
bezpośrednio do zawarcia umowy na odległość za pośrednictwem Panelu sprzedaży,
określające rodzaj i liczbę nabywanych Karnetów.
9. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane
podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w
Sklepie.
10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie,
umożliwiający utworzenie Konta.
11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w
Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie
Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu
dostawy i płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym
widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje
możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości
produktów.
13. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca
przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana
albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech
Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
15. Karnet – potwierdzenie zawarcia umowy na
skorzystanie z usługi oferowanej przez Sprzedawcę, zawartej ze Sprzedawcą, w
określonym lub do określonego na Karnecie terminu, w godzinach i datach
otwarcia obiektu usługowego i, o ile jest to wyraźnie wskazane podczas zakupu i
na Karnecie, po uprzedniej rezerwacji terminu. W przypadku braku informacji na
Karnecie dotyczącej liczby osób, jakie mogą jednorazowo skorzystać z usług,
Karnet upoważnia do skorzystania z usług przez jedną osobę
16. System płatności
online – PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP 779-236-98-87, REGON
301345068, Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz.
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału
zakładowego: 5 476 300,00 zł, opłacony w całości, zwany dalej serwisem
Przelewy24
17. Panel sprzedaży – zespół współpracujących ze sobą
urządzeń informatycznych i oprogramowania, umożliwiający świadczenie usług
drogą elektroniczną oraz zawarcie umowy na odległość ze Sprzedawcą,
znajdujących się w serwisie internetowym Sprzedawcy.
§ 3 Kontakt ze
Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: Mavi Area Squash & Fitness ul. Św.
Barbary 17a, 43-170 Łaziska Górne
2. Adres e-mail Sprzedawcy: maviarea@wp.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 663 727 111
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 26 1240 1330 1111
0010 4224 6661
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą
adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w
godzinach: Pon-pt 7.30-21.00, sob-nd 9-16.30………….
§ 4 Wymagania
techniczne
Rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą
elektroniczną
1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu
Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
– urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i
przeglądarką internetową typu: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari,
Microsoft Edge …………………………….,
– aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
– włączona obsługa plików cookies.
2. Sprzedawca świadczy następującą usługi za
pomocą Panelu sprzedaży:
• usługa umożliwiająca zapoznanie się z ofertą Sprzedawcy,
• usługa umożliwiająca zawarcie umowy on-line (na odległość)
poprzez zamówienie przez klienta Karnetu,
• usługa przesłania na podany przez Klienta adres e-mailowy
potwierdzenia zakupu Karnetu.
§ 5 Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo
zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w
funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób
trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą
techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania
Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w
asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §
6 Regulaminu.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są
cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta
składa się cena za Produkt, opłata za kartę członkowską w wysokości wskazanej w
Regulaminie Obiektu, płatna gotówką, która będzie wydana Klientowi przy
pierwszym korzystaniu z obiektu Sprzedawcy oraz kaucja zwrotna za kluczyk
do szafki w wysokości wskazanej w Regulaminie Obiektu w momencie braku karty
członkowskiej.
§ 6 Zakładanie Konta
w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz
rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię i nazwisko,
telefon kontaktowy, adres e-mail, miasto zamieszkania.
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu
i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania
przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto
poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7 Zasady składania
Zamówienia
1. W celu złożenia Zamówienia należy:
1. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, spośród
Produktów oferowanych przez Sklep, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”
(lub równoznaczny);
2. zalogować się do Sklepu ;
3. wpisać dane do faktury (opcjonalnie) ;
4. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w
zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z
zastrzeżeniem § 8 pkt 2.
5. zaakceptować niniejszy Regulamin, Politykę Prywatności
oraz Regulamin Obiektu,
6. kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”;
2. W celu realizacji zamówienia Klient jest
zobowiązany do podania wszystkich niezbędnych danych umożliwiających jego
realizację, które w Panelu sprzedaży wskazane są jako pola wymagane.
§ 8 Oferowane
metody płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność kartą płatniczą Visa, Mastercard, Maestro
b. Płatność za pomocą portfeli elektronicznych Google Pay,
Apple Pay,
c. Przelew online pay-by-link z polskich banków z listy
wskazanej na stronie Sklepu
d. System płatności mobilnych BLIK
e. Płatności cykliczne Espago
2. Szczegółowe informacje na
temat akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§ 9 Wykonanie umowy
sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza
zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia, System Płatności Online,
niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, a obiekt jednocześnie przyjmuje
Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie
do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Przelewy24 Klientowi
potwierdzenia zapłaty za usługę na e-mail podany w trakcie składania
zamówienia, co jest również równoznaczne z potwierdzeniem zawarcia Umowy
Sprzedaży. Paragon z tytułu opłacenia Zamówienia Klient otrzyma od Sprzedawcy w
obiekcie MAVI AREA SQUASH & FITNESS w dacie, gdy po raz pierwszy
przyjdzie korzystać za zakupionej usługi.
3. Czas automatycznego anulowania transakcji nieopłaconych
wynosi, w zależności od metody płatności: karty płatnicze i portfele
elektroniczne – 1 godzina, przelewy pay-by-link – 5 dni, przelew bankowy – 10
dni, płatności odroczone – 10 dni.
4. Wraz z dokonaniem opłacenia Zamówienia Klient zostanie
zarejestrowany w bazie osób korzystających z obiektu MAVI AREA SQUASH &
FITNESS.
5. Zasady korzystania z obiektu MAVI AREA SQUASH &
FITNESS zawarte są w Regulaminie MAVI AREA SQUASH & FITNESS dostępnym pod
linkiem https://maviarea.pl/regulamin-obiektu/ i stanowią one integralną
cześć niniejszego Regulaminu, z którym Klient winien się zapoznać przed
zakupem Produktu. Oświadczenie o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem
jest równoznaczne z zapoznaniem się również z Regulaminem MAVI AREA SQUASH
& FITNESS.
§ 10 Prawo
odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy
Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od
dostarczenia Produktu Konsumentowi, którym jest data opłacenia przez Konsumenta
Zamówienia.
3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy
wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej
poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres
e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3.
Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to
obowiązkowe.
5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta
drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany
przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy.
6. Skutki odstąpienia od Umowy:
a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość
Umowę uważa się za niezawartą.
b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca
Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego
płatności.
c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich
samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które
nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
7. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie
przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy o świadczenie usług, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy.
§ 11 Reklamacja i
gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz
wolną od wad.
3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy
towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w
kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają
odpowiedzialność z tytułu rękojmi, z wyjątkiem sytuacji, gdy zawarta z
Przedsiębiorcą umowa nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą
elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis
wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego
reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego
niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14
dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do
żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał
za uzasadnione.
7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy
wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
8. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja,
informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w
Sklepie.
§ 12 Pozasądowe
sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania
przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod
następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego
polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15
grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze
Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia
15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej
pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.
Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13 Dane osobowe w
Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za
pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za
pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy
Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego
mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską,
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi
lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi
obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich
poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek
niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia
Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 14 Postanowienia
końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w
języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów
płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację
postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje
Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych
osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę
za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Sprzedawca wskazuje, iż nie wprowadził u siebie Kodeksu
dobrych praktyk w rozumieniu art. 2 pkt. 5 Ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o
przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2017.2070 t.j).